Cruquius Museum – 4*

In Haarlemmermeer ligt Cruquius en aldaar Het Gemaal, oftewel het Cruquius Museum. Absoluut mooi om een keer naartoe te gaan als de oorsprong van Nederland je interesseert. Droogmaaktechnieken, stoomapparatuur: awesome.

Na een fascinerende film uit ik gok 1958 o.i.d. die uiteindelijk met name over de Deltawerken bleek te gaan en geproduceerd was door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat kwam er een man toesnellen die een rondleiding aanbood. Een leuke verteller, al raakte ik volkomen afgeleid door de enorme gegoten stalen onderdelen. Ik ben een total sucker voor dat soort immense industrieele dingen. Voor alle facts en figures verwijs ik je graag naar hun site. Of beter nog: ga er eens op bezoek!

Hieronder wat foto’s, want beeld komt altijd wat meer binnen bij mij dan tekst.

Eén reactie op “”

Reageer :-)