Connexxion (3) – 3*

Van 0 naar 3 sterren? Daar is vast wel wat voor nodig! Inderdaad.

Het derde akkefietje was wederom met lijn 171. Ik wilde graag uitstappen bij halte Maalderij, want de halte die ik daarvoor nam is helaas opgeheven. Die nieuwe stop kende ik niet dus ik drukte op het knopje en ging alvast bij de uitgang staan. Normaliter sta ik niet zo te springen bij de exit, maar op het laatste moment richting de uitgang snellen bevalt me nooit zo. Dus ik sta daar en kijk naar voren richting buschauffeur om te zien of ik het haltebordje al zie verschijnen.

Blabla halte

De chauffeur had betere dingen te doen dan opletten, want er stond een bekende naast hem en ze waren in een uitgebreid gesprek verwikkeld. Het viel me op dat het bordje ‘niet tegen de chauffeur praten’ in de nieuwe bussen niet meer aanwezig is. Het ging van blabla naar blabla en de chauffeur slaat met een krappe bocht rechtsaf Bovenkerk in. Praat druk verder en geeft fiks gas. En tot mijn ontsteltenis rijdt hij zo voorbij de halte. Ik sla even vast terwijl een andere passagier -die blijkbaar beter functioneert in dit soort situaties- heel hard ‘Stop!’ roept. Dat heeft effect, want de buschauffeur gaat vol in de remmen. Ik donder bijna de halve bus door en hij gooit de deuren open. Ik denk dat het de bedoeling is dat ik hier midden op straat uitstap. Geen sorry, geen niks, gewoon hoppa open die deuren en verder praten met de kennis. Ietwat mistroostig klauter ik de bus uit en weg stuift die weer.

Webcare

Ja dag zeg, nu gaat er toch weer een klacht naar webcare. Open met Facebook Messenger en klagen maar. Nog geen kwartier later krijg ik de vraag van Connexxion of ik er melding van wil maken. Eh ja. Alleen tegen een klantenservicemedewerker mopperen lijkt me niet zo effectief. Ik geef de exacte lijn en richting op en voeg mijn email toe. Daarop hoor ik dat de reactietermijn 20 dagen is. Okidoki.

Fijne reactie

Warempel ontvang ik op exact 20 dagen na de klachtmelding een fijne reactie van Connexxion. Er was echt wat met de klacht gedaan en als dat nog niet genoeg was voor me kon ik wederom contact opnemen. Excuses, inleving, de hele mikmak. Ik voelde me serieus genomen. Kreeg zo het idee dat er echt wat met mijn klacht was gedaan. Chapeau Connexxion. Dat is vooruitgang. Heel welkom! Nu nog die klantvriendelijkheid doorvoeren naar de chauffeurs en ik ben een gelukkige Connexxion klant 🙂

Reageer :-)