Connexxion (1) – 0*

Connexxion…where do I start? Alhoewel ik zelf in Den Haag woon kom ik vrij vaak in de buurt van Amstelveen en dan is ervaring opdoen met Connexxion welhaast onvermijdelijk. Ik zou niet ik zijn als ik niet zou beginnen met de slechte ervaringen. Recentelijk zijn dat er drie. En daar staat dan een goede tegenover.

Akelige ervaring 1

Once upon a time stond ik op bus 171 te wachten bij een halte die inmiddels is opgeheven. Het was de eerste keer dat ik in die buurt de bus pakte en helaas had ik ‘m net gemist. Dat betekende 25 minuten wachten, want ik wist toen nog niet dat er om de hoek een halte was waar maar liefst twee andere bussen kwamen die ik ook had kunnen nemen. In retrospectief had ik overigens nog beter naar het Amstelveense Busstation kunnen kruipen, dan was ik meer op tijd geweest. Maar goed, ik was oblivious op dat moment, dus vermaak mezelf bijna een half uur en ja! Daar komt de bus. Ik sta op uit het bushokje, loop naar de instaptegels en steek mijn hand uit. En zie de bus zo voorbij rijden. Nooooooo. Ik kijk verbijsterd de bus na. Daar gaatie. Ik sla vast. Dus nu moet ik nog een half uur wachten?!

Zwaaien werkt niet

Tamelijk geirriteerd ga ik terug op het bankje zitten en wacht. Er komt een medepassagier in hetzelfde hokje staan en ik vertel dat de bus door was gereden. Wat volgde was een hoop ach en wee over Connexxion. De man voegde toe dat ik allicht niet duidelijk genoeg mijn hand had uitgestoken. Dan nog was het een doodstille lege weg waar 1 iemand bij de bushalte staat. Dus wat precies dacht die chauffeur dat ik aan het doen was daar? Het tijdstip van aankomst nadert en we gaan beiden bij de instaptegels staan. Bus komt aan, ik steek mijn hand uit, evenals de man. Maar de bus mindert geen vaart. Tegelijkertijd beginnen we beiden te zwaaien, maar tot onze ontsteltenis rijdt ook deze bus gewoon door. WTF.

Ik ontplof. Bijna letterlijk. De man naast me ook, want van iemand anders horen dat zoiets gebeurt is van een geheel andere orde dan wanneer het je zelf gebeurt. Ontzet gaan we tegen elkaar tekeer. Helaas een half uur lang, tot de volgende bus verschijnt. En dan sta ik er ondertussen dus al bijna anderhalf uur. Zoals ik eerder opmerkte: ik had beter kunnen kruipen.

Klantenservice?

De derde buschauffeur stopt wel. Ik heb dan ondertussen al een kwaad appje naar de webcare van Connexxion gestuurd. Daar komt alleen de vraag op of ik mijn hand wel goed heb uitgestoken. Want ja, regel een in Klantenserviceland is uiteraard dat het altijd de schuld van de klant is. Onvoorstelbaar. De man begint een tirade tegen de chauffeur die daar weinig op zegt, ik ben ondertussen zo kwaad dat ik over mijn drukmaakpunt heen ben. Stik erin ellendig Connexxion.

Niet akelig, wel onprettig, incident twee

 

Reageer :-)