KPN (1) – 2*

Deze review is een combi tussen hoe ik het internet van KPN ervaar en hoe de telefonische klantenservice. Eerlijkheidshalve vermeld ik op voorhand al dat ik nu twee jaar Alles-in-1 van KNP heb en het al die tijd redelijk goed is gegaan. Af en toe wel het idee dat ik ‘in de file’ stond, maar na vijf minuutjes wachten deed internet het dan weer vrij aardig. Tot deze week.

KPN LogoHet eerste merkte ik het aan de downloadsnelheid. Ik zag die verspringen van 876 naar 0.4, dan weer naar 41 en via 634 terug naar 0.1. Een gemiddelde serieaflevering deed ik ineens 5 uur over. En niet dat het dan continu zo tergend langzaam was hoor, af en toe schoot de snelheid even omhoog en net op het punt dat ik dacht ‘Jeeeeej, gefixt!’ hield het weer op.

Tot eergisteren. Ik kwam ‘s nachts thuis en wilde nog even wat gaan doen, maar ik had geen internet. Bijna geen enkel lampje op het modem stond aan, dus ik koppel m los, wacht tien seconden, sluit het weer aan blahdieblah: geen verschil. Ja dag dacht ik toen, die klantenservice is 24/7 dus dan bel ik nu ook al is het 1 uur in de nacht. Lang verhaal kort: er moest een monteur langskomen.

KPN ruiswaarden & kroonsteentjes

De volgende dag, ergens in de ochtend, sprong magisch ineens dat modem weer aan en had ik weer internet. Klantenservice gebeld, maar mijn ruiswaarden waren slecht en mijn internet was aan het flapperen, aldus de klantenserviceman, dus die monteur moest sowieso langskomen. En ik moest hem die conclusie ook vertellen. Daarbij had de KNP-monteur die de aansluiting twee jaar geleden had gemaakt dat echt provisorisch en achterlijk gedaan, met een soort kroonsteentje. Hij had er indertijd in gebrekkig Nederlands ook bijgezegd dat ik niet aan het modem mocht komen en m niet mocht verplaatsen. Achterlijk. Er is hier een keer een Stedin monteur geweest die jaren voor KPN had gewerkt en toen die het zag bleef hij er zowat in. Maar goed, het werkte, dus ik bleef er maar gewoon vanaf.

De monteur die langs zou komen belde 2 uur eerder met de mededeling dat mijn aansluiting het deed en of hij dan alsnog langs moest komen. Ik deed geduldig het ruiswaarden/flapperverhaal en hij vroeg of het uitkwam als hij meteen aan kwam rijden. Okidoki, was toch thuis.

De aansluiting werd door hem gefixt en hij vroeg nog wel waarom ik geen nieuw modem moest hebben dan, zeker gezien er ook al twee tv kastjes kapot waren gegaan. Geen idee.

Vandaag was het prompt nog veel erger. Mijn tabbladen bleven op ‘verbinden’ staan en niks liep door. De KPN speedtest gaf waarden aan tussen de 0.6 en 7.8. Volgens mij betaal ik toch echt Premium pakket prijzen waarbij ik max 50 Mb zou moeten halen.

Wifi is zo ouderwets, ga voor een kabel!

Klantenservice weer gebeld. Die kwam met de tip om rechtstreeks een kabel aan te sluiten. Ja zeg, rot jij eens ff lekker op, ik betaal voor Wifi, dan wil ik het hebben ook. Is toch van de gekke als ik mijn smartphone thuis niet op mijn netwerk kan laten draaien omdat KPN niet goed functioneert? Dan wil ik die zooi opzeggen.

Frustratie

Kabel bleek overigens geen fluit uit te maken, toen ging ik van 7.8 naar 8.2 Mb. Nog niet eens in de buurt van 50. Al stelde de Klantenservice man dat ik ’12 zou moeten kunnen halen’. Ja, volgens mij kan ik dan net zo goed Basic internet nemen, da’s 10 Mb/p/s.

Nieuwe Experia Box

Hij moest enorm veel overleggen met collega’s, al met al bijna een half uur met die gast aan de telefoon gezeten waarna hij concludeerde dat ik een nieuw modem moest hebben. Zucht. Dus die komt morgen. Ik moest het oude model inpakken in een doos met een ordernummer erop geschreven enzo. Net op het punt dat ik dacht: ‘Ja, maar ik heb helemaal geen rondzwervende doos in huis’, kreeg ik een smsje van KPN waarin stond dat ik het oude modem niet hoefde in te pakken. Fijn weer die tegenstrijdige informatie.

Nou morgen eens zien hoe het met mijn snelheid gaat. En anders weer gezellig bellen. En ik zal morgen ook even de schermafdrukjes met de verschillende snelheden hier neerzetten 🙂

Reageer :-)